Контрольна робота №1 з теми:
«Теорія риторики»
Варіант І
Початковий рівень
1. Вкажіть найбільш правильну відповідь на питання: «Що таке риторика?»
А. Це наука, яка навчає правильному мовленню.
Б. Це розділ, в якому розглядають роди і види
красномовства.
В. Це мистецтво виголошення промов.
Г. Це дисципліна, що вивчає способи побудови логічно
послідовного і виразного публічного мовлення.
2. Хто такий оратор?
А. Людина, яка вміє красномовно говорити.
Б. Той, хто виголошує промови, а також володіє даром
виступати перед аудиторією.
В. Це той, хто бажає опанувати науку риторику.
Г. Це відомі стародавні вчені, які вміли гарно і
переконливо говорити і залишили нам у спадок багато різних текстів промов.
3. Що вивчає наука риторика?
А. Це наука, яка вивчає стародавні тексти риторичних
промов.
Б. Це розділ мовознавства, який вивчає теоретичні
відомості про стилі мовлення.
В.Це наука про управління мисленнєво-мовленнєвою
діяльністю.
Г.Це прикладна дисципліна, яка має на меті виховати
вмілого успішного промовця.
4. Яким чином риторика пов'язується із психологією?
А. Дозволяє ораторові контролювати власний душевний стан
і настрій, а також настрій аудиторії.
Б. Вводить у світ ірреальності, коли людина прагне
душевного пошуку істини.
В. Відкриває закони творення словесного образу засобами
мовлення.
Г. За допомогою жестів і правильної міміки допомагає
зразково виступити перед слухачами.
5. Що є предметом риторики?
А. Вивчення імен відомих ораторів.
Б Зразки текстів
промов.
В. Реальний зміст слова без його образності.
Г. Замкнуте знання про мистецтво.
6. До чого завжди повинен бути готовий оратор?
А. До виголошення промови.
Б. До того, що аудиторія його не буде слухати.
В. До відповідей на питання слухачів.
Г. До імпровізації під час промови.
7. Якою має бути промова?
А. Довгою і цікавою.
Б. Проблемною і змістовною.
В. Короткою і насиченою фактами.
Г. Вільною у формі та аргументованою.
8. З чого потрібно починати готувати промову?
А. Написати зміст тексту.
Б. Скласти
розгорнутий план.
В. Вибрати тему і мету.
Г. Прочитати різні тексти промов.
9. До ранньої класифікації красномовства ми відносимо:
А. Судове,парламентське, академічне, церковне, розмовне.
Б. Юридичне, політичне, наукове, церковно-богословське.
В. Судове, політичне, суспільно-побутове, церковне.
Г. Дипломатичне, парламентське, військове, рекламне.
10. Назвіть види судового красномовства.
А. Публічна лекція.
Б. Судовий закон.
В. Самозахисна промова.
Г. Юридична термінологія.
11. Назвіть види політичного красномовства.
А. Звітна доповідь.
Б. Виступ на семінарському занятті.
В. Вітальна промова.
Г. Інформаційна довідка.
12. Скільки існує законів риторики?
А. 6.
Б. 8.
В.10.
Г. 12.
13. Який із цих законів є суто риторичним?
А. Узагальненість.
Б. Виразність.
В. Вмотивованість.
Г. Культурологічність.
14. Який із законів риторики відповідає такому твердженню: «Чіткі формулювання,
добір слів, які найточніше відповідають висловлюваному змісту промови»?
А. Чистота.
Б. Точність.
В. Доступність.
Г. Змістовність.
Достатній рівень
1. Установити відповідність між науками і їх взаємодією з риторикою:
А. Логіка. 1. Закони творення художнього образу.
Б. Філософія. 2. Побудова
тексту відповідає схемі.
В. Мовознавство. 3. Поведінка
оратора під час виступу.
Г. Психологія. 4. Пошук
істини у формуванні думок.
5. Виступ
відповідає нормам літературної мови.
2. Установити відповідність між родами і їх жанрами:
А.Наукова доповідь. 1. Юридичне.
Б. Виступ на з’їзді. 2. Політичне.
В. Адвокатська промова. 3. Богословське.
Г. Проповідь на соборі. 4.Суспільно-побутове.
5. Академічне.
Високий рівень
Зробити риторичний аналіз зразка промови.
Контрольна робота №1 з теми:
«Теорія риторики»
Варіант ІІ
1. Синонімом до слова «риторика» є:
А.Ораторське мистецтво.
Б. Публічний виступ.
В. Красномовство.
Г. Мистецтво спілкування.
2. Дайте визначення поняттю «красномовність».
А. Це вміння гарно і переконливо говорити.
Б. Це різні форми виголошення промов.
В. Це сукупність правил, які вивчають оратори.
Г. Це розділ, в якому зібрані імена відомих античних
ораторів.
3. З якими науками пов'язана риторика?
А. Художня література.
Б. Філософія.
В. Географія.
Г. Релігієзнавство.
4. Яка наука тісно взаємодіє з риторикою і озброює її знаннями законів
формування та розвитку людського мовлення, правильним логічним принципам
створення промов?
А. Мовознавство.
Б. Логіка.
В. Літературознавство.
Г. Філософія.
5. Назвіть класичні вимоги до оратора.
А. Оратор постійно має контролювати свій зовнішній
вигляд.
Б. Промовець повинен знати людей в аудиторії.
В.Позиція оратора повинна бути чіткою і зрозумілою
слухачам.
Г. Основна думка
6. Що повинно бути завжди в нормі у виступаючого?
А. Вид тексту виступу.
Б. Зовнішній вигляд.
В. Поза, жести, міміка.
Г. Атмосфера у приміщенні.
7. Як повинна розгортатися основна думка виступу?
А. Поступово та логічно.
Б. У формі тез.
В. У відповідності до правила.
Г. За схемою.
8. Які з поданих класифікацій красномовства
є правильними:
А. Судове,парламентське, академічне, церковне, розмовне.
Б. Юридичне, політичне, наукове, церковно-богословське.
В. Судове, політичне, суспільно-побутове, церковне.
Г. Дипломатичне, парламентське, військове, рекламне.
9. Скільки родів красномовства вивчає риторика?
А. 4.
Б. 5.
В. 6.
Г. 12.
10. Назвіть види академічного красномовства.
А. Бесіда.
Б. Казання.
В. Виступ на зборах.
Г. Реферат.
11. Назвіть види церковного красномовства.
А. Офіційні звернення.
Б. Приповідки.
В.Проповіді.
Г. Звернення до пастви.
12. Назвіть види суспільно-побутового красномовства.
А. Надгробні промови.
Б. Учнівські промови.
В. Крилаті вислови.
Г. Анекдоти.
13. Які з цих понять належать до законів риторики?
А. Образність.
Б. Концептуальність.
В. Нормативність.
Г. Правильність.
14. Який із законів риторики відповідає такому твердженню: «Зрозумілість,
дохідливість, відсутність труднощів у розумінні змісту сказаного»?
А. Чистота.
Б. Точність.
В. Доступність.
Г. Змістовність.
Достатній рівень
1. Установити відповідність між законами і їх завданнями:
А. Дієвість. 1.
Відсутність труднощів у розумінні змісту.
Б. Логічність. 2. Спонукання
слухача до зміни поведінки.
В. Доречність. 3. Виділення найважливіших моментів виступу.
Г. Образність. 4. Структура частин відповідає законам
мислення.
5. Урахування інтересів і настрою аудиторії..
2. Установити відповідність між видами і жанрами усних публічних виступів:
А. Монологічні. 1. Полеміка, дебати,
диспут, дискусія.
Б. Діалогічні. 2. Проповідь,
виступ, реферат.
В.Полілогічні. 3. Промова,лекція, огляд, доповідь.
.
4.Обговорення,
інтерв’ю, суперечка,бесіда..
5. Інформація,повідомлення, новини.
Високий рівень
Зробити риторичний аналіз зразка промови.
Схема риторичного аналізу тексту
1.
Тема і мета. Цікава? Доречна?Чи підходять вони аудиторії?
Чи відповідає події?
2.
Вступ. Цікавий?Використані прийоми залучення уваги?
Чи не занадто довго? Чи викликає бажану реакцію?Чи створює певний емоційний
настрій?
3.
Головна частина. Чи продумано план? Чи цікавий матеріал? Чи
весь матеріал стосується справи?Правильні докази? Достатньо аргументів? Чи
доцільні приклади? Чи конкретний зміст? Чи досягнута мета?Чи виразні мовні
засоби?
4.
Висновки. Зрозуміло? Переконливий заклик до дії?Чи
зроблено узагальнення сказаного?Яскраво? Чи захопило слухачів?
5.
Виклад
(якщо це оцінювання виступу). Чи
виголошена промова з переконанням? Чи правильна поза, жести, міміка?Чи вдалий
темп мовлення? Чи є контакт з аудиторією?Чи виголошена промова з піднесенням?
Наявність мовних помилок.
6.
Поради мовцеві.
Схема риторичного аналізу тексту
1.
Тема і мета. Цікава? Доречна?Чи підходять вони аудиторії?
Чи відповідає події?
2.
Вступ. Цікавий?Використані прийоми залучення уваги?
Чи не занадто довго? Чи викликає бажану реакцію?Чи створює певний емоційний
настрій?
3.
Головна частина. Чи продумано план? Чи цікавий матеріал? Чи
весь матеріал стосується справи?Правильні докази? Достатньо аргументів? Чи
доцільні приклади? Чи конкретний зміст? Чи досягнута мета?Чи виразні мовні
засоби?
4.
Висновки. Зрозуміло? Переконливий заклик до дії?Чи
зроблено узагальнення сказаного?Яскраво? Чи захопило слухачів?
5.
Виклад
(якщо це оцінювання виступу). Чи
виголошена промова з переконанням? Чи правильна поза, жести, міміка?Чи вдалий
темп мовлення? Чи є контакт з аудиторією?Чи виголошена промова з піднесенням?
Наявність мовних помилок.
6.
Поради мовцеві.
Схема риторичного аналізу тексту
1.
Тема і мета. Цікава? Доречна?Чи підходять вони аудиторії?
Чи відповідає події?
2.
Вступ. Цікавий?Використані прийоми залучення уваги?
Чи не занадто довго? Чи викликає бажану реакцію?Чи створює певний емоційний
настрій?
3.
Головна частина. Чи продумано план? Чи цікавий матеріал? Чи
весь матеріал стосується справи?Правильні докази? Достатньо аргументів? Чи
доцільні приклади? Чи конкретний зміст? Чи досягнута мета?Чи виразні мовні
засоби?
4.
Висновки. Зрозуміло? Переконливий заклик до дії?Чи
зроблено узагальнення сказаного?Яскраво? Чи захопило слухачів?
5.
Виклад
(якщо це оцінювання виступу). Чи
виголошена промова з переконанням? Чи правильна поза, жести, міміка?Чи вдалий
темп мовлення? Чи є контакт з аудиторією?Чи виголошена промова з піднесенням?
Наявність мовних помилок.
6.
Поради мовцеві.
Завдання 1
Подані слова поділити на поняття і терміни.
Завод, організація, користь, вірш, одяг, зустріч,
субсидія, часопис, діалог, бал, історія, філософ, осінь, закон, красномовство,
публіка, гомілетика, дискусія, вінок, рік, молитва, психологія, думка, життя,
житло, алгоритм, апостроф, наголос, рекомендація, схема, студент, мітинг,
зібрання, полілог, доречність,проповідь, справа, лекція.
Завдання 1
Подані слова поділити на поняття і терміни.
Завод, організація, користь, вірш, одяг, зустріч,
субсидія, часопис, діалог, бал, історія, філософ, осінь, закон, красномовство,
публіка, гомілетика, дискусія, вінок, рік, молитва, психологія, думка, життя,
житло, алгоритм, апостроф, наголос, рекомендація, схема, студент, мітинг,
зібрання, полілог, доречність,проповідь, справа, лекція.
Завдання 1
Подані слова поділити на поняття і терміни.
Завод, організація, користь, вірш, одяг, зустріч,
субсидія, часопис, діалог, бал, історія, філософ, осінь, закон, красномовство,
публіка, гомілетика, дискусія, вінок, рік, молитва, психологія, думка, життя,
житло, алгоритм, апостроф, наголос, рекомендація, схема, студент, мітинг,
зібрання, полілог, доречність,проповідь, справа, лекція
. Завдання 1
Подані слова поділити на поняття і терміни.
Завод, організація, користь, вірш, одяг, зустріч,
субсидія, часопис, діалог, бал, історія, філософ, осінь, закон, красномовство,
публіка, гомілетика, дискусія, вінок, рік, молитва, психологія, думка, життя,
житло, алгоритм, апостроф, наголос, рекомендація, схема, студент, мітинг,
зібрання, полілог, доречність,проповідь, справа, лекція.
Завдання 1
Подані слова поділити на поняття і терміни.
Завод,
організація, користь, вірш, одяг, зустріч, субсидія, часопис, діалог, бал,
історія, філософ, осінь, закон, красномовство, публіка, гомілетика, дискусія,
вінок, рік, молитва, психологія, думка, життя, житло, алгоритм, апостроф,
наголос, рекомендація, схема, студент, мітинг, зібрання, полілог,
доречність,проповідь, справа, лекція.
допоможіть знайти програму шкільна риторика для 9 класу
ВідповістиВидалитиgremiahe@i.ua
допоможіть знайти програму шкільна риторика для 9 класу
ВідповістиВидалитиgremiahe@i.ua