Контрольна робота №1 з теми:
«Історія риторики»
Варіант І
Початковий рівень
1. Вкажіть найбільш правильну відповідь на питання: «Що таке риторика?»
А. Це наука, яка навчає правильному мовленню.
Б. Це розділ, в якому розглядають роди і види
красномовства.
В. Це мистецтво виголошення промов.
Г. Це дисципліна, що вивчає способи побудови логічно
послідовного і виразного публічного мовлення.
2. Хто такий оратор?
А. Людина, яка вміє красномовно говорити.
Б. Той, хто виголошує промови, а також володіє даром
виступати перед аудиторією.
В. Це той, хто бажає опанувати науку риторику.
Г. Це відомі стародавні вчені, які вміли гарно і
переконливо говорити і залишили нам у спадок багато різних текстів промов.
3. Що вивчає наука риторика?
А. Це наука, яка вивчає стародавні тексти риторичних
промов.
Б. Це розділ мовознавства, який вивчає теоретичні
відомості про стилі мовлення.
В.Це наука про управління мисленнєво-мовленнєвою
діяльністю.
Г.Це прикладна дисципліна, яка має на меті виховати
вмілого успішного промовця.
4. Яким чином риторика пов'язується із психологією?
А. Дозволяє ораторові контролювати власний душевний стан
і настрій, а також настрій аудиторії.
Б. Вводить у світ ірреальності, коли людина прагне
душевного пошуку істини.
В. Відкриває закони творення словесного образу засобами
мовлення.
Г. За допомогою жестів і правильної міміки допомагає
зразково виступити перед слухачами.
5. Що є предметом риторики?
А. Вивчення імен відомих ораторів.
Б Зразки текстів
промов.
В. Реальний зміст слова без його образності.
Г. Замкнуте знання про мистецтво.
6. До чого завжди повинен бути готовий оратор?
А. До виголошення промови.
Б. До того, що аудиторія його не буде слухати.
В. До відповідей на питання слухачів.
Г. До імпровізації під час промови.
7. Бог, якого Зевс вигнав з Олімпу за
лихослів’я:
А. Тот.
Б. Мом.
В. Бенсай-Тен.
Г. Орфей.
8. Основна одиниця класичної риторики, яка має зміст і йде від розуму
називається:
А. Етос.
Б. Логос.
В. Топос.
Г. Пафос.
9. Батьківщиною красномовства вважають:
А. Стародавній Єгипет.
Б. Античну Грецію.
В. Стародавній Рим.
Г. Київську Русь.
10. Метод, за яким окреме пізнають через знання про загальне називається:
А. Діалектика.
Б. Софістика.
В. Дедукція.
Г. Індукція.
11. Хто автор так званої «чарувальної риторики»?
А. Клеон.
Б. Перікл.
В. Горгій.
Г. Ісократ.
12. Основою вчення діалектиків була:
А. Філософія і софістика.
Б. Ідея «Про рух і змінність світу».
В. Принцип загальності.
Г. Зразки промов античних ораторів.
Достатній рівень
1. Установити відповідність між термінами і їх значеннями.
А. Етос. 1. Загальні місця у промові.
Б. Логос. 2. Слово, мова, мовлення.
В. Топос. 3. Звичай, звичка, характер, норов..
Г. Пафос. 4. Пошук істини у формуванні думок.
5. Поведінка мовця
під час комунікації..
2. Установити відповідність богами та їх діяльністю(на основі міфології).
А.Каліоппа. 1. Богиня
священного мовлення..
Б. Тот. 2. Бог щастя і красномовства..
В. Бенсай-Тен. 3. Покровителька духовної культури.
Г. Вач 4.Подарував людям письмо, лічбу
і дар красномовства.
5. Покровителька богів і
мудрості..
Високий рівень
Розв’язати кросворд
По горизонталі: 1. Син Каліоппи, прекрасний співець, який музично-словесними чарами
вливає на богів, людей і всю природу. 2.
Наука про методи і способи переконання. 3.
Епоха, коли заперечувалась об’єктивна дійсність, а істинною вважалась та думка,
яка звучить переконливіше. 4. Він
був демагогом – «вождем народу». 5.
Майстер урочистої похвальної промови. 6.
Філософська школа, які будували промови за індуктивним та дедуктивним методами.
7. Форма, коли на підставі знання про окреме, робиться висновок про
загальне. 8. Поняття «риторика»
складається з: етос, логос, пафос і…. .
По вертикалі: 1. Наука про ораторське мистецтво.
Контрольна робота №1 з теми:
«Теорія риторики»
Варіант ІІ
Початковий рівень
1. Синонімом до слова «риторика» є:
А.Ораторське мистецтво.
Б. Публічний виступ.
В. Красномовство.
Г. Мистецтво спілкування.
2. Дайте визначення поняттю «красномовність».
А. Це вміння гарно і переконливо говорити.
Б. Це різні форми виголошення промов.
В. Це сукупність правил, які вивчають оратори.
Г. Це розділ, в якому зібрані імена відомих античних
ораторів.
3. З якими науками пов'язана риторика?
А. Художня література.
Б. Філософія.
В. Географія.
Г. Релігієзнавство.
4. Яка наука тісно взаємодіє з риторикою і озброює її знаннями законів
формування та розвитку людського мовлення, правильним логічним принципам
створення промов?
А. Мовознавство.
Б. Логіка.
В. Літературознавство.
Г. Філософія.
5. Назвіть класичні вимоги до оратора.
А. Оратор постійно має контролювати свій зовнішній
вигляд.
Б. Промовець повинен знати людей в аудиторії.
В.Позиція оратора повинна бути чіткою і зрозумілою
слухачам.
Г. Основна думка
6. Що повинно бути завжди в нормі у виступаючого?
А. Вид тексту виступу.
Б. Зовнішній вигляд.
В. Поза, жести, міміка.
Г. Атмосфера у приміщенні.
7. Як звали давньоіндійську богиню
священного мовлення, покровительку науки і мистецтва?
А. Каліоппа.
Б. Вач.
В. Сарасваті.
Г. Маренда.
8. Інтелектуальна, вольова, емоційна поведінка мовця, яка виявляється в
процесі мовної комунікації називається
А. Етос.
Б. Логос.
В. Топос.
Г. Пафос.
9. Батьківщиною красномовства вважають:
А. Стародавній Єгипет.
Б. Античну Грецію.
В. Стародавній Рим.
Г. Київську Русь.
10. Форма, коли на підставі знання про
окреме, робиться висновок про загальне називається:
А. Діалектика.
Б. Софістика.
В. Дедукція.
Г. Індукція.
11. Хто з перших великих ораторів відкрив школу красномовства?
А. Клеон.
Б. Перікл.
В. Горгій.
Г. Ісократ.
12. Хто автор такого твердження:
«Красномовність іде зсередини, зароджується у людини на етапі народження і
розвивається разом із ростом і розвитком людини протягом життя під впливом
навколишніх факторів»?
А. Діалектики.
Б. Елеати.
В. Піфагорійці.
Г. Софісти.
Достатній рівень
1. Установити відповідність між ораторами і їх внеском у розвиток риторики:
А. Клеон.
1. Сфера діяльності-це
похвальне красномовство.
Б. Перікл. 2. Відкрив школу риторики,
де навчали політичних вчителів.
В. Горгій. 3. Керуючи Афінами 40 р., виступав простою,
зрозумілою мовою
Г. Ісократ. 4. Був демагогом - «вождем
народу» і служив натовпу.
5. Володів законом логіки і належав до
діалектиків.
2. Установити відповідність між термінами і їх значеннями.
А. Етос.
1. Поведінка мовця під час комунікації.
Б. Логос. 2. Пошук істини у формуванні
думок.
В. Топос. 3.
Загальні місця у промові.
Г. Пафос. 4.
Слово, мова, мовлення.
5. Звичай, звичка,
характер, норов.
Високий рівень
Розв’язати кросворд.
По горизонталі: 1. Син Каліоппи, прекрасний співець, який музично-словесними чарами
вливає на богів, людей і всю природу. 2.
Наука про методи і способи переконання. 3.
Епоха, коли заперечувалась об’єктивна дійсність, а істинною вважалась та думка,
яка звучить переконливіше. 4. Він
був демагогом – «вождем народу». 5.
Майстер урочистої похвальної промови. 6.
Філософська школа, які будували промови за індуктивним та дедуктивним методами.
7. Форма, коли на підставі знання про окреме, робиться висновок про
загальне. 8. Поняття «риторика»
складається з: етос, логос, пафос і…. .
По вертикалі: 1. Наука про ораторське мистецтво.
Немає коментарів:
Дописати коментар